Tuesday, September 27, 2011

NE LEZZETLİYMİŞ!

Gün geçmiyor ki gıdaların saglıgımıza, hayat kalitemize, çocuklarımızın gelişimine hatta kişiliklerimize etkisini tartışmayalım. Yüksek lisansa başladıgım zaman tez konumun modifiye gıdalar olması ile başlayan ilgim merakımla buluşunca her geçen gün dogal yaşama dönüş istegim de arttı.

Büyük şehirde yaşayıp, büyük marketlerden ihtiyaçlarımızı karşılamak zorunda olmamız 'Ne yapalım şimdi böyle, hangi birini düzeltecegiz?' dedirtemiyor. Tamamen olmasa da elimden geldigince kimyasallardan ve katkılardan kaçmaya çalışıyorum.

Bu düşüncelerle birçok şey de dolaplarıma veda ediyor. Bu söylentilerden tavuk da nasibini alanlardan. 14 senelik, güvendigim kasabım bu işten emekli olup, işyerini kapatınca uzunca bir süre biz de tavuk alamaz olduk. Çünkü kasabım merakımı bildiginden Bolu'dan, dogal beslenen tavuklardan getirtirdi benim için. Artık hindi pişiriyordum, çok da lezzetli oluyordu ama tavuk gögsünden hazırlattıgım şinitzeli de özlemiştik hani.

Birkaç gün önce Bagdat Cadde'sindeki City Farm'a ugradım. İçeri girmeme sebep, sadece magazanın önüne dizayn edilen sevimli minyatür çiftlik degildi tabii!:) Bununla beraber 'Dogal organik tavuk gelmiştir' yazısı ve üzerine konan fiyat etiketi idi!. İçeri girdigimde sempatik ve samimi satıcı bana ürünleri izah etmeye başlamıştı. Çok söze hacet yoktu, denenecekti:)

Nitekim bir tavuk ve yogurt alarak, magazayı mini keşfimin ardından ordan ayrıldım. Ne güzel, bir kaç yıl aradan sonra mutfagımda tavuk pişecekti. Satıcının 'Biliyorsunuz dogal tavuk biraz daha uzun pişer' ihtarına riayet edilerek düdüklüye yerleşen tavuk sonunda pişmişti. Uzun zamandır pişirmeyi unuttugum (çünkü genellikle tavuk haşladıgım zaman pişiririm) domatesli pilavım da çarçabuk hazırlanmıştı. Unutmadan maydanozla süsledigim tel şehriye çorbam da dirilme suyunu almış servise çıkmak için sabırsızlanıyordu. Ancak bir tek gravy sos bana gücenmişti, çünkü unutuluvermişti:( Onsuz bile özledigimizden mi, lezzetinden mi bilmem salata eşliginde öyle tadıyla yendi ki resmini çekmeye bile fırsat kalmamıştı:)

Bir tek tavuk haşlayarak ne kadar çok lezzet ortaya çıkıyor degil mi? Bu arada kalan tavuk parçalarından tavuk etli, terbiyeli çorbayı da yazmayı ihmal etmemeliyim.

Tarifleri mi dediniz? Önce hangisini vereyim istersiniz?;)

Afiyetle...

1 comment:

  1. Merhaba,

    Resmini görmek isterdim aslında, afiyet olsun :)
    Gıdaların sağlığımıza etkisinden bahsedince siz, ben de yeni hatta bence geç tanıştığım bir ürün tecrübesini sizinle paylaşmak istedim. Dökme demir tencere ve tavalar. Sağlıklı pişirme yöntemi olarak tavsiye ediliyorlar.
    İlgilenmek isterseniz, http://www.facebook.com/SaludCookware -
    www.salud.com.tr .

    Bu arada yazın görüştüğümüz konuyla ilgili neler yapılabilirizi bir ara oturup görüşelim isterim.Misafirim olursanız memnun olurum.

    Selam ve dua ile..

    Banu Uslu

    ReplyDelete