Sunday, November 20, 2011

JET LAG


Seyehatimizden döneli bir hafta oldu. Aradaki yedi saat fark ile yaşadığımız jet lag da etkisini azaltmaya başladı. Gece ile gündüzün birbirine karışması günlük yaşamımızı nekadar etkilese de şööyle bir uyuyamaktan ettiğim yakınmalardan, bu jet lagı da sevmiyor değilim hani:). Ama günün bereketi, konsantre olma durumu düşünülürse Allah düzenimizi bozmasın diye özetlemeliyim.

İlk gittiğimiz gün karşılaştığımız sert hava durumu ile önce ürksek te, ağaçları yıkan fırtınanın, büyük öbekler oluşturmaya sebep karın yerini güneşli havaya bırakması şükre nekadar şayandı. Doyurucu bilgiler ve güzel anılarla döndüğüz Boston'dan bir başka mutluluk verici haber daha vardı. Kilo almanın sıkça şikayet edildiği seyehatlerden birini yaşamamıştık. Malum birkaç kişinin doyabileceği porsiyonlara sahip restorantlara gafil avlanmamıştık! Ziyan olmasın diye paket de yaptıramayacağımıza göre yiyeceklerimizi çorba ve salata şeklinde paylaşıp cheesecake, donat ve kahvemizden de ödün vermiyorduk:)Bu arada nekadar sevsem de ülkemde bira sosunda hazırlandığı için yiyemediğim fish&chipse de doymuştum. Tedbir olsun diye bira sosu olup olmadığını sorduğumda da 'bu nasıl soru? Bira, ne alaka?' edalı bakışlara da maruz kalıyordum.

Bu tedbirli yemek sitiline sabah sporu da eklenince, kendinizi daha iyi hissetmemeniz içten bile değil. Eminim pekçoğunuzun dağarcığında bir bilgi, ancak yine de hatırlatmak isterim; spora sabah aç olarak başlamak hem daha rahat spor yapılmasına hem de iştahın azalmasına sebep oluyor:)

Buraya kadar anlattıklarım çok iyiydi değil mi? Şimdi ne mi yazacağım? Yemek tarifi:) Yağsız ve sağlıklı pişirmeye verdiğim önemden ne mutlu yemek tarifimi gülen yüzle verebiliyorum. Oldukça sağlıklı beslendik, orada kırmızı ve beyaz etten de uzaktık. Bu durumdan da olsa gerek dönünce şöyle bir et ve nedense bulğur pilavına özlem duydum. Girdim mutfağa, tarhana çorbası, et sote ve bulğur pilavı pişirdim. Özlediğimiz bir yana gerçekten lezzetli idiler ve işte tarifi.

Daha önceki yazımda tarhana çorbasının tarifini vermiştim. Bugün bulğur pilavı, sonraki yazımda ise mutlaka et sote alacak sırayı.

Malzemeler
1 ölçü bulgur
İnce doğranmış yeşil biber, kırmızı biber
2 büyük boy soğan
2 diş sarımsak
3 orta boy domates
Biber ve dometes salçası
Tuz, kırmızı pul biber
1,5 ölçü sıcak su

Yapılışı
Yemeklik soğan, sarımsak ve biberler birlikte yağda kavrulur. Salçaların eklenmesi ile birkaç kez çevrilir. Küçük doğranmış domates ve yıkanmış bulğur ile tenceredeki malzemelerin kavrulmasına devam edilir. Birbuçuk ölçü sıcak su, tuz ve pul biber ilave edilerek önce tencerenin kapağı açık kaynatılıp, göz göz olunca da kapak kapatılıp, sıcaklık azaltılarak pilav pişirilir. İnce doğranmış maydanozlarla süslenerek servis edilir

2 comments:

  1. Tesekkurler.. Olcu derken neyi kastettiniz? Salcalar ne kadar katilacak? Tekrar tesekkurler..

    ReplyDelete
  2. Ölçüden kastım, yapmak istediğiniz yemek miktarı için seçtiğiniz kap.Örneğin ben (6 kişi için) bir su bardağı bulgur kullanıyorsam yine aynı su bardağı ile suyunu ölçüyorum.Salçaları ise, bu ölçü için silme bir tatlı kaşığı biber, biraz daha azı domates salçası olarak, yada zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

    ReplyDelete