Monday, December 19, 2011

SOSLU BONFİLE

Uzun zamandır düzeltilip yayınlanmayı bekleyen yazılarım epeyce birikti. Merak edip, yazmak için arayı nedenbukadar açtığımı soranlar oldu. Çocukların programlarıyla ilgilenmek, çok uzun zamandır, ihmalden değil zamansızlıktan ertelediğim, büyüklerimi ve sevdiklerimi ziyaretler ve diğer sorumluluklarım sıkça yazmama fırsat vermedi. Bununla beraber hatırlamak için aralarda aldığım notlar da oldukça çoğaldı ve yine lezzetli tariflerim oldu, sizlerle de paylaşmak için.

Mutfağımda neler mi yaptım yazamadığım bu zamanda? Davetine memnuniyetle katıldığım Sema arkadaşımın muhabbetli sofrasından sunumu hoş, lezzetli yemeklerinden soslu kremalı bonfileyi hazırladım bir akşam. Başka birgün kolay çiğ börek, ondan kalan yufkalardan kolay tava böreği kahvaltı için, düğün çorbası başka bir akşama, haşhaşlı kek, borş (Rus) çorbası ve tabii aşure konuk oldu sofralarımıza ayrı ayrı zamanlarda. Bütün bunlar sizlerin de tarif defterlerinde yerlerini almak için sıralarını beklerken ben bonfilenin tarifiyle bu kadar uzun aranın açığını kapatmaya çalışayım.

Malzemeler
2 kg bonfile için
2 büyük soğanın suyu
2 diş doğranmış soğan
1 yemek kaşığı fesleğen sos
1 yemek kaşığı hardal
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt suyu
Karabiber, kırmızı biber
Kekik

Yapılışı
Bütün malzemeler harmanlanır etle buluşturulur. Bir gece dolapta bekletilen et ertesi gün sostan sıyrılarak yanmaz tavada yüksek ateşte önlü arkalı, hızlıca çevrilir, iyice pişmesine gerek yok. Pişirilecek fırın kabına alınır üstüne bir paket çırpılmış sıvı krema dökülür. 180 derece fırında yaklaşık 2,5-3 saat kadar pişirilir. Yanında patates püresi ve salata ile servis yapılır.

Etlerin bir gece beklediği sosu ben atmıyorum. Kullanacaksam hemen, değilse buzluğa alarak daha sonra, özellikle iki renkli erişteyi pişirmek için kullanıyorum denemelisiniz. Daha sonraki yazılarda diğerlerinin tariflerinde buluşmak üzere,

Afiyetle...

No comments:

Post a Comment