Tuesday, February 15, 2011

14 Şubat

14 şubatta yine dostlarla beraberdik. Hızlı geçen yarıyıl tatilinin ardından hasret giderdik, sevgililer gününü kutladık beraberce :) Hepimiz sevgili dostlardık. Vakitli toplandık ve keyifli bir kahvaltı yaptık. Güneş yorgun olsa da günün huzuru hem içimizi hem soframızı aydınlattı, tatlandırdı. Sonra güneş de dayanamadı, o da canlandı. Anlamına uygun pırıl pırıl birgün oldu sevgili günü böylece. Belki uğrar diye bir de boş tabak ayırdık en sevgiliye...

Öncelikle doyurucu sohbetimiz eşliğinde lezzetin arttığı masamdan denemek isterseniz diye bir tatlı tarifimi paylaşacağım sizlerle. Peynirin, zeytinin, yumurtanın, domates ve bir egeli olarak rokanın, biberin yanına bir de çıtır çıtır simit(gevrek) eşlik ediyorsa kahvaltı adına yaraşır bana göre. Üzerine de bir lokmacık ekmek reçelle...Yeter aslında ancak mis gibi kokuları yayan, sıcacık bir keke de hayır denmez kahvaltı sofrasında.

Eğer benim gibi ceviz sevenlerdenseniz vereceğim tarife bayılacaksınız. En güzel tarafı da lezzetine bakılınca inanılmayacak pratiklikte olması.

Cevizli Tart
Malzemeleri
Hazır sade kekin yalnız bir katı (Yada kendiniz bir pandispanya hazırlayabilirsiniz. Hazır gıdalara ait bunca korkutucu bilgiden sonra ben hazırlayabildiğim herşeyi evde yapıyorum)
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz

Yapılışı
Önce şeker ve yumurtayı iyice çırpın yağı ekleyin. En son iri dövülmüş cevizi de karıştırın. Hazır kekin üzerine hafif bombeli olacak şekilde yayın. 180 e ayarlı fırında 15-20 dakika fırınlamanız yeterli olacak. Kurumamasına dikkat edin.
Not olarak belirtmeliyim ki ben cevizde ölçüyü biraz kaçırıyorum.

Bir bardak çay ve sıcacık muhabbetlerde afiyet olsun.
Sevgiyle



1 comment:

  1. Sevgili Emel hanim;
    icten yazilariniz ve lezzetli,pratik tarifiniz icin tesekkur ederiz...
    Sayfanizi her gune baska bir heyecan ve muhabbetle karsilamak umidiyle sabirsizlik icinde bekliyor olacagim...

    ReplyDelete