Sunday, June 19, 2011

BANANA LOAF



Sarı kabugunun altında, mecbursanız yemek için ellerinizden başka malzemeye ihtiyaç duymadan, ancak yine de ne ellerinizi ne de yiyeceğinizi kirletmeden sizi doyuracak,  faydaları çok nimettir muz.

Ben sabahları muzu cornflakesle süt eşliğinde tüketiyorum. Ya da çok acıktığımda en hızlı menü oluyor bana. 

Günde 1 tane muzun tüketilmesi tavsiyeler arasında.  İnsana lâzım olan maddelerin hemen hepsinin var olduğu muzun başlıca ve başkaca birkaç faydasıdan da şöyle bahsediliyor;

Yüksek potasyum içeren muzun ileri yaşlardaki felç riskini azaltığı, yatmadan önce yenmesi halinde serotonin oranını yükselttiği ve iyi bir uykunun garantisi olduğu belirtiliyor. Kalsiyum maddesinin biraz noksan oldugu bu meyve özellikle süt ile tüketildiğinde, çocuklarda kemiklerin gelişmesini sağlıyor.  Sütle birlikte yenilen muz vücuda bol demir, kalsiyum ve vitamin veriyor. Zira muz demirce, süt ise kalsiyumca zengindir. Bu iki gıda, çocukların kanlanmasını, vücutlarının gelişmesini, hastaların ise kendilerini toplamasını sağlıyor. Muz bol  vitaminleri ile sinir zafiyetini, sinir ve beyin yorgunluğunu giderir, bedenen ve bilhassa zihnen çalışanlara muz çok faydalıdır diye bilgiler sıralanıyor.

Az da olsa, önceden ziyan olan muzlarım aklıma geldikçe, verecegim bu tarifi daha önceden biliyor olmamamdan ne kadar hayıflandım.

Muzum, çileğim ve de kivim varsa pratik ve lezzetli bir pasta tarifim vardır; bahar geldiginde, çilekler bollaştıgında klasigim olan. Ancak muzun taze olması gerekir. Verecegim tarifte ise özellikle olgun muza ihtiyaç oldugundan artık muzları hiç ziyan etmiyor özellikle de olgunlaşmasını bekliyorum. 

Starbucks'ın bu tarifine ençok da babamız bayılıyor :) Sabahları, bir dilimin yanına bir fincan nescafe de eşlik ederse güne başlamak için sabırsızlanılıyor.

Bu kekin aslı, kıvamının biraz daha ekmegimsi olması, adı üstünde 'loaf'. Ancak yine kendi tercihimi kullanıyor süt ölçüsünü biraz degiştiriyorum. Tercihen ekmegimsi degil pandispanyamsı kıvamı daha başarılı buluyorum. Siz de hangisini denemek isterseniz...Yumurtası, yagı az ceviz ve muzun faydalarından kısmetini almış bu lezzetli kekin tarifi :

MALZEMELER
1 yumurta
1 1/8 cup şeker (ben 1 cup kullanıyorum)
1/2 cup sıvı yağ
3 tane orta büyüklükte olgun ezilmiş muz
2 cup un
1 vanilla
1 kabartma tozu
1/4 çay kaşıgı tuz
2 çorba kasığı süt (ben yaklaşık1 kahve fincanı kullanıyorum)
1/2 cup iri dövülmüş ceviz
1/3 cup iri dövülmüş ceviz üzeri için

YAPILIŞI
Fırın önceden 175 dereceye ayarlanır. Şeker ve yumurta iyice çırpılır. Sıvı yag, çatalla ezilmiş muz ve süt de ilave edilir. Kuru malzemeler ayrı bir yerde elenerek harmanlanır, ceviz ile birlikte sıvı karışıma eklenir. Yaglanmış dikdörtgen kalıba dökülüp üzerine ceviz serpilir. Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 50' pişirilir. 

Afiyetle...

1 comment:

  1. henuz yapmadı, yiyemedim ama en kısa surede ya ondan, olmadı "tarifçinin kendisinden yemeliyim" i listemin olmazsa olmazları arasına koydum. Teşekkürler,
    Fatih A.

    ReplyDelete