Monday, June 13, 2011

BUYRUN KISIRA


Öyle arkadaşlıklar vardır, uzun zaman görüşemeseniz de bu sadece muhabbetinizi arttırır, azaltmaz. Yani 'Gözden uzak olan gönülden uzak kalmaz'.

Böyle bir hafta sonuydu bizim için. İstanbul'da yaşamanın gerekleri bunlar deyip, bunca zamandır görüşememenin mazeretlerini sıralarken hasret giderdik. Diger taraftan da güzel bir akşam yemegi eşliginde nefis manzarasıyla İstanbul da bize cilve yapıyor, trafigini, yogunlugunu şikayet ediyoruz diye 'Cefam var ama vefamı unutmayın' diyordu sanki bize :)

Her imkanın bollaşmasına paralel meşguliyetlerin, yorgunlukların, şikayetlerin artmasına inanıyorum hepimiz maruzuz. Bu durum sevdiklerimizle görüşmemizi bile geciktiriyor, zorlaştırıyor zaman zaman. Bunun için olsa gerek misafirimize ne ve de nasıl ikram edecegimizi şaşırıyoruz bazen :) Hoş sohbetlerimize eşlik eden lezzetli ikramlarımızdan kısırın tarifini paylaşacagım sizlerle. Bu tariften özellikle çocuklar çok memnun kalacaklar biliyorum (acısını çok kaçırmamak şartıyla)

KISIR
Malzemeler
Birinci grup
1/2 kg esmer çig köftelik bulgur
1 büyük sogan
2,3 diş sarmısak
1 çorba kaşıgı domates salçası
1 çorba kaşıgı biber salçası
Yeteri miktarlarda tuz, karabiber, kırmızı pul biber, kimyon, kekik, nane

İkinci grup
Maydanoz
Taze sogan
2, 3 adet orta boy domates
2,3 adet salatalık

Üçüncü grup
1,2 adet limon
1 çorba kaşıgı nar ekşisi
3/4 su bardagı zeytinyagı

Yapılışı
Her gruptaki malzemeler kendi içlerinde, grup sıralarıyla harmanlanır. Yegane detay birinci grupta. Ben tercih olarak soganı ve sarmısagı zeytinyagında kavuruyorum. (Arzu ederseniz asıl tarifinde çig kullanılıyor.) Salçaları da ilave edip soganın sıcaklıgıyla çeviriyor ve yıkadıgım bulgur ile iyice yoguruyorum. Baharatları ve tuzu ekleyip üzerine kaynar halde sıcak su gezdiriyor, bu harmanı suyunu çekip tanenelene kadar benmari usulü demlenmeye bırakıyorum.

İkinci grupta domatesleri (çekirdekli kısımlarını ayırarak), taze sogan ve salatalıgı ince dograyıp suyunu çekmiş, sogumuş ve ovalanmış bulgura ilave ediyorum.

Enson olarak da limon suyu, nar ekşisi ve zeytinyagını karıştırıp, oldukça lezzetli bu kısırı marul yaprakları eşliginde servis yapıyorum.

Gönül sohbet ister kısır bahane...
Afiyet Olsun...



No comments:

Post a Comment