Monday, June 6, 2011

NİHAYET


'Kurunun yanında yaş da yanar' atasözünün yerini buldugu blog yasagının üzerinden epey zaman geçti. Ara verilen işlere yeniden başlamanın verdigi zorluga ragmen yazılarıma nihayet yeniden başlayabildim.

Güzel bir tatlı tarifiyle ara verdigim sayfalarıma yine nefis bir kek tarifiyle devam edelim istiyorum. Benim gibi tatlıya düşkünler eminim bundan çok hoşlanacaklar.

Biliyorum ıslak keki yapmayanınız, denemeyeniniz yoktur. Ancak ben sevmeyenini de biliyorum ve o kişinin 'Islak keki hiç sevmem ama bu nefis.' deyip kocaman bir dilimi afiyetle yemesi üzerine bilindik ve kolay bu tarifi usulümce paylaşmak istedim.

ISLAK KEK

Ölçüsü
1 su bardak sıvı yag
1,5 su bardagı toz şeker
3 çorba kaşıgı kakao
1 su bardagı süt
3 yumurta
2 su bardagı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabugu rendesi
Yaklaşık 80 gr çikolata

Yapılışı
Sıvıyag, tozşeker, kakao, süt güzelce karıştırılır, 1 su bardagı ayrılır. Kalan sıvı karışıma teker teker yumurtalar kırılıp çırpılır. Un, vanilya, kabartma tozu birlikte elenir, porkakal kabugu rendesi ve çikolata parçaları da ilave edilir. Yaglanmış kelepçeli kalıp yada yuvarlak veya dikdörtgen cam kaba dökülüp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında kekin nefis kokusu gelinceye kadar pişirilir :) Kek fırından çıkınca hafif ılıdıgında ayrılan sıvı karışım kekin üzerine boca edilir.

Portakal kabugu, çikolatayı ilave edip , yumurtayı ayrılan sıvı karışıma dahil etmemek benim tercihlerim.

Kekin orjinal tarifinde, yumurta sayısı 4, 1 bardak sıvı yag da 1 paket eritilmiş margarin olarak belirtilmiş. Ancak kolestrol açısından yumurtayı ve margarinin zararlarını düşünerek, yaptıgım degişimin lezzeti oldukça başarılı. Bir tercihim de keki henüz ılıkken tatmak. Çocuklar için yanında 1 bardak süt, büyükler için ise kahve yada çay servisinin yanında...

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment